فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

تعطیلی‌های آخر هفته پیش، مصرف برق در مشهد را تنها ۳.۳ درصد کاهش داد | ۸۰ درصد مشترکان مشهدی کمتر از الگوی برق مصرف می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۷۶۱۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
تعطیلی‌های آخر هفته پیش، مصرف برق در مشهد را تنها ۳.۳ درصد کاهش داد | ۸۰ درصد مشترکان مشهدی کمتر از الگوی برق مصرف می‌کنند
تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه سبب کاهش ناچیز مصرف برق در مشهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز گرمای درخورتوجه دمای هوا در روز‌های آخر هفته گذشته، زمینه‌ساز ابلاغ تصمیم دولت برای تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شد؛ تصمیمی که هرچند در این چند روز ردپای وزارت بهداشت در مجاب کردن هیئت دولت برای اجرایی شدن آن بیشتر به چشم می‌خورد، با‌این‌حال برخی گمانه‌ها این تصمیم را متأثر از وضعیت تولید و توزیع برق در کشور می‌دانند و اقدام اخیر دولت را کمکی به صنعت برق برای عبور از بحران پیک مصرف قلمداد می‌کنند؛ تعطیلاتی که سبب افزایش ۱۵ تا ۲۰‌درصدی حجم سفر و تردد خودرو‌های ورودی به استان و شهرمان شد و نه درد چندانی از صنعت برق دوا کرد و نه تأثیری بر کاهش مصرف آب داشت.

به گفته سخنگوی صنعت برق خراسان تعطیلات چهارشنبه و پنجشنبه اخیر به ترتیب فقط ۲.۲ و ۴.۵‌درصد و در مجموع دو روز به‌صورت میانگین ۳.۳‌درصد کاهش را به نسبت مصرف برق روز سه‌شنبه مشهدی‌ها نشان می‌دهد؛ کاهشی که به نسبت تعداد مشترکان و میزان مصرف روزانه آن‌ها رقم چشمگیری به حساب نمی‌آید.

حسن حشمتی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تعطیلاتی مثل تعطیلات جمعه کاهش مصرف انرژی را در کشور در پی‌دارد، در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر ارتباط تصمیم اخیر دولت با وضعیت بحرانی تأمین برق مطرح می‌شود، گفت: این موضوع همان‌طور که می‌گویید گمانه‌زنی است و تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه اخیر در دستور‌کار ما نبود و سه‌شنبه این خبر به ما ابلاغ شد.

او با اشاره به شکسته شدن رکورد پیک مصرف امسال به نسبت پارسال در چند برهه زمانی بیان کرد: امسال در حالی در ۲۶ تیرماه مصرف برق شهر مشهد از ۱۸۶۱ مگاوات گذشت که میزان اوج مصرف این انرژی در سال گذشته ۱۷۸۶ مگاوات بوده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان همچنین به یک میلیون‌و‌۷۵۰‌هزار مشترک برق در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: مصرف برق ۸۰‌درصد مشترکان خانگی این شهر که بین ۳۵ تا ۴۰‌درصد مجموع مشترکان استان هستند، زیر الگوی مصرف است.

به گفته او ۲ تا ۳‌درصد از مشترکان مشهدی نیز با دوبرابر مصرف انرژی، یعنی بالای ششصد مگاوات در ماه در زمره مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند.
حشمتی این را هم گفت که طرح برخورد با مشترکان برق در بخش‌های مختلف تا پایان شهریور‌ماه امسال ادامه خواهد یافت و تاکنون نیز برخورد‌های جدی با پرمصرف‌ها صورت گرفته است.

کسری برق با تعطیلی جبران نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز بر این باور است که اگر برق مصرفی همه ادارات کشور خاموش شود، نهایتا به میزان ۳ هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه میزان کسری برق کشور حداقل ۱۰‌هزار مگاوات است، افزود: درواقع دستگاه‌های خدمات‌رسان ما نمی‌توانند تعطیل شوند و باید به این نکته توجه کرد که با وجود تعطیلی برخی از ادارات، باید مدیریت مصرف برق به جد پیگیری شود. کمبود برق تا ۱۵ شهریور امسال ادامه دارد و باید با مدیریت، از این شرایط خارج شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->